Informatie seizoensafsluiting a.s. zondag

Zondag is het zover! De afsluiting van de competitie is een feit en de overgang naar de nieuwe teamsamenstelling start vanaf de week erna. Daarmee starten we de lentecompetitie en/of gaan we aan de slag met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

Om al een beetje voorbereid te zijn voor zondag deze informatie.

We verwachten dat iedereen (130 aanmeldingen) om 13.00 uur aanwezig is zodat we direct kunnen starten met het programma:

1.   Welkom                                  13.00 uur

2.   Introductie Beachhandbal        13.10 uur

3.   Handbalwedstrijden                13.30 uur

4.   BBQ en gezellig samenzijn       16.00 uur (tot ongeveer 18.00 uur)

Er hebben zich 60 spelende leden aangemeld. Deze zijn allemaal ingedeeld om beach-handbal te spelen!

Informatie over het spel.

Beachhandbal is een aantrekkelijke variant in het handbalspel. Het wordt snel gespeeld, door op een speciale wijze te scoren krijg je meer punten voor een goal, er wordt snel geschakeld en er is altijd een winnaar.

Een wedstrijd duurt twee sets en iedere set kent een winnaar. Bij een gelijke stand aan het einde van de eerste set vindt er een interventie plaats waardoor er een winnaar uit de bus komt. Hebben beide partijen een set gewonnen dan vindt er een shoot out plaats totdat er een winnaar bekend is.

Tijdens de aanval heb je vier veldspelers en geen keeper. Verlies je de bal dan schakel je heel snel over naar de opstelling voor de verdediging (drie verdedigers en een keeper).

Doelpunten maken kan gewoon of op een bijzondere wijze (bijv. pirouette) daarvoor krijg je dan twee punten in plaats van een.

Op zand kun je niet dribbelen. Snel overgooien is het devies. Daarom mag je de bal dan ook niet langer dan drie seconden vasthouden. Lichamelijk contact is uit den boze en wordt gezien als een overtreding. Tijdstraffen worden gegeven waardoor er weer snel een verandering kan komen in de veldverhoudingen en het resultaat.

Om het allemaal goed onder de knie te krijgen is het handig als je zelf al filmpjes bekijkt op Youtube. Ook starten we zondag eerst met een korte uitleg op het veld. Deze link kan je alvast helpen.

Organisatie

We hebben drie velden waarop we zondag spelen. Op ieder veld speelt een poule van enkele teams wedstrijden van 2x 7,5 minuten en tussen de twee sets door 5 minuten rust.

Na iedere wedstrijd is er in de poule 20 minuten pauze tot de volgende wedstrijd in de poule. In de andere poule wordt er dan gespeeld zodat je ook gelegenheid hebt om bij elkaar te kijken.

De volgende teams zijn samengesteld uit de aanmeldingen:

Poule 1 (veld 1)

DS1 7 personen

DA1 8 personen

Gemengd Team (HS1, HB1, DR en DS2) 6 personen

Poule 2 (veld 2)

DB team (B2 en B3) 9 personen

C team (C1 en C2) 8 personen

D team (D1 en D2) 10 personen

Poule 3 (veld 3)

EF-combinatie 1

EF combinatie 2

Het wedstrijdschema ziet er als volgt uit:

Poule 1 (veld 1)

Poule 2 (veld 2)

Poule 3 (Veld 3)

13.30 uur

A1 - DS1

Kijken bij veld 1

13.55 uur

B - C

EFC1 -EFC 2

14.20 uur

GT - A1

14.45 uur

C - D

EFC 2- EFC 1

15.10 uur

GT - DS1

15.35 uur

D - B

EFC 1 - EFC 2

Ieder poule heeft een vaste scheidsrechter (de verdeling wordt zondag bepaald). De scheidsrechters zijn: Carla Stals, Wil Coolen, Marlie Vluggen en Tanja Coenen. Een scheidsrechter ondersteunt en is reserve.

Locatie.

We zijn zondagmiddag te gast bij Hendriks Graszoden, Caluna 17 in Heythuysen.

Bij de rotonde in Heibloem (vanuit Roggel) linksaf en deze weg blijven volgen tot het adres. Bij het bedrijfsgebouw linksaf de parkeerplaats opdraaien en voorbij het bedrijfsgebouw rijden en vanaf daar parkeren.

Er is een toiletwagen, echter geen kleedruimte. Kleed je dus thuis al in je sportkleding en neem een extra jasje mee als de temperatuur dat vraagt.

Neem ook een handdoek mee en een flesje water zodat je af en toe bij het sportveld iets kunt drinken.

Er is een EHBO-post aanwezig en er is muziek.

Daarnaast hebben we een ruime hal voor onze BBQ en gezellig samenzijn.

In deze ruimte ontvang je ook de munten voor de consumpties en het eten.

Met de wensen voor het eten is rekening gehouden. Meld het wel nog even bij de mensen die het vlees bereiden bij de BBQ.

Nieuwe consumptiebonnen kun je kopen aan de kassa. De prijs hiervoor is € 1.

We hebben met enkele personen de voorbereidingen getroffen en hebben zondag nog een hand hulp nodig. Mocht je hiervoor belangstelling hebben, meld je bij Tanja Coenen, Wilma Nijsten of Hans de Jong.

Wij rekenen er op dat iederéén zijn best doet om er een geslaagde middag van te maken. Dat is een goede basis voor een succesvolle dag.

Veel plezier zondag!!

De werkgroep